2015/07/30

Broom service, avagy futárszolgálat seprűháton

Miután sikeresen visszatértünk a nyaralásból Évi gondolt egyet és a gyerekekkel elment a szüleimhez. Az így szabaddá vált időt igyekeztem rögtön ki is használni és elmentem játszani a Gémklubba.

Nem gondoltam volna, hogy ilyen hamar sikerül tapasztalatot szereznem a másik "német év játéka" díjas (SdJ) társasjátékkal is. A szabály csak német nyelven volt, ahogy a játék lapjai is, ami egy picit ellenszenvet keltett a játékkal is. Ugyan azt mondták rá, hogy nyelvfüggetlen, de néhány lapot bizony memorizálni kell.

A játékban nagy erejű varázsitalokat készítő- és azokat leszállító mágiahasználókat alakítunk, miközben a legtöbb győzelmi pontra törekszünk.
Minden játékos kap a kezében 10 lapot, amikből a 7 nagy forduló mindegyikében titokban kiválaszthat, majd kijátszhat négyet. Meglehetősen nagy jelentősége van, hogy a többiek ne ismerjék lapjainkat. Ugyanis, amikor a kezdőjátékos kijátszik egy lapot akkor ki kell jelenteni, hogy bátor vagy gyáva módon akarja-e használni azt. Ha gyáván, akkor a kevesebbet érő hatás biztosan érvényesül, azonban, ha bátran, akkor a nagyobb. Ugyanakkor, ha valaki bátorkodott és az utána következő játékos is bátor volt, akkor a kezdőjátékostól legtávolabbi személynél fog csak érvényesülni a hatás, a többinél nem, még gyáva módon sem. A játékosoknak kötelező azt a lapot kitenni, amit a kezdőjátékos kijátszott. Ezután a bátor játékossal kezdve, majd a gyávákkal folytatva kell végrehajtani a lapon szereplő akciót. Ezen akciók lehetnek valamilyen varázsital/varázspálca készítése, másik mezőre lépés és/vagy varázsital leszállítása, illetve felhő eltüntetés.

A varázsitalok színesek
Miután mindenki végzett a körrel, a legutolsó bátor játékos lát neki a következőnek. Itt is ugyanúgy ki lehet jelenti, a gyávaságot és bátorságot, vagy ha nincsen olyan lapunk a passzolást. A forduló addig tart, amíg mindenkinek el nem fogytak a lapjai. Ezt követően kerül sor a forduló értékelésére, amikkel további pontok szerezhetőek.

Egyáltalán mivel lehet pontot szerezni? Elsősorban a tornyokba leszállított varázsitalokkal. Itt megkülönböztetünk olyanokat, amikbe csak egyetlen egy varázsital tehető és olyant is, amibe bármennyi (egy kor alatt egy). Aztán ott van még pontszerzésre a felhők eltüntetése, ami ezen felül utat is nyithat egy új mezőre, valamint a játék végi értékeléskor hozhat nagyon sok pontot.

Ha a játék megjelenne magyarul is, akkor jó lenne pár dolgon javítani. A magyar nyelvű elég fontosak lennének, de az sem ártana, ha a színek jobban lennének árnyalva. A zöld és sárga színeket tartalmazó karikával még nincsen baj, de a barna-szürke esetében az utóbbi színt nem lehetett látni. A térképen sem teljesen egyértelmű, hogy egy-egy torony pont a határon áll-e, vagy egy adott mezőn.

A játék végi végeredmény szoros lett
Tegnap azon gondolkodtam, hogy vajon megérdemelten nyert-e meg a díjat. Aztán ma, hogy utánaolvastam a játéknak, kiderült, hogy a Witch Brew nevű játék átdolgozása és így még jobban elgondolkodtam ezen. A játék alapvetően nem rossz, de még így is volt olyan érzésem, hogy nem teljesen kiforrott. Sokáig vitatkoztunk azon, ha olyan lapot játszunk, amivel lépni kell és varázsitalt leadnunk, de nem tudunk lépni, akkor leadhatunk-e varázsitalt ott ahol vagyunk. Ennek nyomán már azon is vitatkoztunk, hogy egyéb esetben kötelező-e lépnünk, vagy csak simán leadhatjuk a varázsitalt.

A téma meglehetősen gyerekes, ugyanakkor a játék igényel valamilyen szintén mély stratégiát, amit tovább bolondíthat a titkosan választott szerepek esetén a saját bátorságunk. Azt nem érzem, hogy otthonra kellene a játék.

Nincsenek megjegyzések: