2015/01/16

Brandon Sanderson: Ködszerzet II. - A megdicsőülés kútja II/2.

Mondhatni remek helyen vágták ketté A megdicsőülés kútja könyvet. A főszereplők szempontjából a rossz helyzet még rosszabbá fordult, de érezhetően itt még nem volt vége a negatív irányú történéseknek.
 
A várost körbevevő három sereg többszörös patthelyzetet eredményezett, ami biztos feloldásra várt a könyv végéig. Közben Vin egyre jobban elmélyéti kapcsolatát OreSeurral, megtudva pár fontos dolgot a kandrákról, sőt a koloszokról is. A terrisiek eközben egyre jobban beleássák magukat a Korok Hősének legendjába és vélnek dolgokat felfedezni a Mélységgel és a Megdicsőülés Kútjával kapcsolatban.
 
Brandon Sanderson karakterábrázolásával még mindig nem vagyok teljesen kibékülve. Szereplői meglehetősen egysíkúak. Ugyan próbál egy kis színt belevinni a karakterekbe azzal, hogy egymással is beszélteti őket, de ettől csak olyan érzésem támadt, hogy bizonyos személyek nem fogják megélni a könyv végét vagy iszonyatos áldozatokat fognak elszenvedni.
 
Vin a szuperhősök szuperhőse címre tör. Nem egyszer éreztem, hogy egyszerűen sok az, amire képes. Nem is beszélve arról, hogy amíg bizonyos dolgokkal nagyon sokat szenved, addig másokat játszi könnyedséggel old meg. És akkor ott vannak a síron túlról való visszaérkezései. Erős a gyanúm, hogy valamelyik könyvben afféle Obi-wan Kenobis jedi-szellemalakként fog megjelenni.
 
Szerencsére meglepetés volt bőven. Nem lehetett kitalálni előre minden fordulatot, sőt a könyv végén még nem várt szereplő is megjelent. És ami a végkifejletet illeti... elég meglepőre sikerült.
 
A megdicsőülés kútja második felét nagyon élveztem, ezért 5 csillagot adtam rá a Goodreadsen. Miután befejeztem azonnal rácsaptam a folytatásra.

Nincsenek megjegyzések: