2014/12/01

Társasjátékok Ünnepe 2014

November utolsó hétvégéjén került megrendezésre a Lurdy ház első emeletének 2 termében az idei Társasjátékok Ünnepe. Előzetesen túl sokat nem tudtam róla és csak a hét második felében derült ki, hogy az egyik nap sikerül majd kijutni. A vasárnapi nap tapasztalatáról szeretnék néhány gondolatban megemlékezni.
Maga az ötlet zseniális, hogy valamilyen módon közelítsük meg azokat az embereket, akik vásárlók vagyis inkább társasjátékosok lehetnek. Nem tudom, hogy a Facebook-marketingen túl még milyen csatornákon próbálkoztak hirdetéssel a szervezők, de én mással nem nagyon találkoztam. Így maga az esemény nem volt túl zsúfolt, Évi szerint is pont optimálisan mérték fel az előzetes helyigényt. Amiért utólagos gratuláció! Pont el lehetett férni, volt levegő és még játszani is lehetett. Már csak egy gyerekmegőrző hiányzott...
Miután felmértük a terepet és a rengeteg, asztalra kipakolt játékot a két teremben (gyerek/családi és gémer terem) úgy döntöttünk, hogy kipróbálunk valamit. A két nagyobb gyermekemmel először a Dobble nevű játékot próbáltuk ki. Egy elég egyszerű gyorsasági játékról van szó, ahol egyezőségeket kell találni a nálunk lévő és a középre kipakolt korongon. Aki előbb észreveszi a megfelelő elemet, az elpakolhatja magának a korongot. Elég egyszerű, de ugyanakkor szórakoztató játék, amiben egy gyermek simán egyenrangú fél egy felnőttel szemben.
A gémer teremben az első kipróbált játékunk a King of New York volt, aminek szabályát csak kutyafuttában mondták el nekünk, ezért többször is segítséghez folyamodtunk. Miután sikerült tisztázni az alap dolgokat egész jót játszottunk Márton fiammal.



A játék egyértelműen a King of Tokyo-n alapszik (amit időközben kiadtak magyar nyelven, Tokió királya néven), de rengeteg változás és játékelem jelent meg, amik miatt egy teljesen más játékot kapunk. Egyetlen játék alapján nem mondanám meg, hogy melyik jobb, de úgy tűnik, hogy a New York témájú konfrontatívabb és mintha valamivel gyorsabb lenne. A King of Tokyo esetében békésen, a háttérben meghúzódva való pontszerzéssel is sokszor kifizetődő taktika volt nyerni, de itt erre nagyon kevés esély van. Egyelőre úgy tűnik, hogy az előd és az utód játék is szépen meg fog férni egymás mellett és hogy a New Yorkosból is akkora kedvenc válhat, mint a Tokiósból.
Ezt követően gondoltuk, hogy kipróbálunk valami mást is. A Tiny Epic Kingdoms névre hallgató játékot próbálta nekünk egy lány bemutatni, de Mártont nagyon hamar elveszítette. Elmondása szerint még csak egyszer játszott a játékkal és ezért nem is nagyon tudta helyesen visszaadni a szabályokat. Én adtam volna a játéknak egy esélyt, de így sajnos kimaradt ez a Kickstarteres "csoda" és nem tudok érdemben nyilatkozni róla. Ha érdekes a szabálya, akkor talán egy pnp verziót megérhet.
Kisebb kóborlás, ördöglakatozás után visszatértem a gémerek termébe, ahol beerőszakoltam magam egy Hanabi partiba. A játékról korábban már sok jót hallottam (többek között egy 2013-as Év játéka győzelmet is), de el nem tudtam képzelni, hogy annyira jó lehet. Ez egy kooperatív kártyajáték, ahol a játékosok a megszokottal fordítva tartják a kezükben a lapokat és többi játékos elmondása alapján tájékozódnak, mi is van a kezükben. Csak azt mondhatjuk el, hogy milyen színű lapok vannak a másiknál vagy milyen szám szerepel rajtuk. Egyszerre egyetlen színt vagy számot említve. A játék célja, hogy az öt színből 1-től 5-ig sorokat képezzünk. Ennyi alapján egyszerűnek tűnik, de nem az. A koncepciója elég érdekes és emellett még egész működőképes is.

Volt egy kis zavar, hogy mivel játszunk utána, amíg meg nem jelent valaki egy Bora Bora nevű Stefan Feld játékkal. A szemet vonzó és játékra ösztönző, gyönyörű tábla és játékelemek a háttérben bonyolult matematikát és kombinálást rejtenek magukban. Pár körnek le kellett mennie mire felfogtam mit is csinálok. Sejtettem, hogy hiába vagyok a végső értékelésig az élen, mert a végén úgyis nagyot fogok bukni. Így is lett. Ahogy azt a játékmesterünk előre jelezte, ha valamit rosszul csinálunk, akkor a játék lecsap kegyetlen szigorával és keményen büntet. Szívesen játszanék vele még egyet vagy többet, még úgyis a játékideje több, mint másfél óra.
Az esemény során több extrém akció is volt, aminek keretében, a Gémklub jóvoltából játékokat lehetett fél áron megszerezni. Így tettem szert egy Puerto Ricóra, amivel szemben elég magasak az elvárásaim. Ezen kívül még 30%-os akció keretében bezsákoltam a Dobble és Hanabi nevű játékokat is.
A Társasjátékok Ünnepe nagyon tetszett, remélem, hogy lesz jövőre is, mert akkor leszek én is. Elég pozitív volt minden, egyedül talán a gyermekmegőrzőt hiányoltam.

1 megjegyzés: