2009/07/29

Plants vs. Zombies

Khm... Mikor néhányan a barátaim közül játszottak a címben szereplő Plants vs. Zombies-szal, akkor nem is tudtam, hogy mit gondoljak róluk. Már magát a címet is nevetségesnek találtam...


Aztán végül csak megszereztem a PopCap Games zseniális, szórakoztató játékát. Rögtön mondtam is Évinek, hogy van egy olyan zombis játékom, ami talán neki is tetszene. Persze nem hitte el, aztán az Adventure játékmódot 3 nap este alatt végigvitte. Most éppen a Puzzle, Minigames és Survivor szekciókkal szórakozik és mérgelődik.


Én a héten mondhattam el magamról teljesen végigvittem az egészet. Persze a teljesített feladatokat újra meg lehet csinálni, és lehet tovább nevelgetni a Zen garden (Zen-kert) növényeit. Igazából soha sincs vége, csak megunni lehet.

Az alapötlet nagyon érdekes. Van egy házunk, amit meg kell védeni az agyra éhes zombiktól. Ebben még nem lenne semmi egyedi, azonban jelen esetben a "fegyverarzenálunk" elég különleges. Megfeledkezhetünk a különféle (lő)fegyverekről, itt ugyanis nem kapunk semmi ilyent. Egyedül talán a gereblyét és az ásót tudnám elképezelni valami akció jellegű zombivadászatban.


A játékban kertészek vagyunk. Csak a megfelelő növényültető stratégiánkon múlik az, hogy végül a zombik bejutnak-e a házba és megeszik-e az agyunkat. Durva dolgok ezek kéremszépen... Vicces dolognak tűnhet napraforgót, borsót vagy tököt ültetnünk, de az életünk függ a dologtól. Sokszor mentette már meg háztulajdonos agyát egy-egy paprika vagy cseresznye.


A különféle játékmódok mellett, még a szomszéd, Crazy Dave is színesíti a játékot. Az ő autóboltjában nagyon sok hasznos dolgot lehet vásárolni, ami később hasznunkra lehet.

Miközben képeket kerestem a bejegyzéshez találtam egy nagyon jó kis oldalt, ami talán több kedvet csinál a játékhoz, mint az én bemutatóm. A függővé tévő játék méltó párja a Zuma-nak, a Luxornak, a Peggle-nek és társainak. Itt azonban nem főleg a gyorsaságon, hanem a jó stratégián múlik az egész. Szándékosan nem ügyességet írtam, mert ugye a stratégiában is ügyesnek kell lenni.

A végén, azt hiszem, kihagyhatatlan a záródal végignézése és meghallgatása.


Nincsenek megjegyzések: