2009/06/08

Felhők közül a nap

Két hete sikerült egy viszonylag régebbi filmet elővenni és megnézni. Ez pedig az 1992-ben készült "Felhők közül a nap" című alkotás lett, Michael Douglas-szel, Melanie Griffith-el és Liam Neesonnal.

Annyi személyes kapcsolatom van a filmhez kapcsolódóan, hogy még valamikor a középiskolás éveim alatt akartuk megnézni iskolamozikeretében, aztán a salgótarjáni Apolló mozi sajátosságainak köszönhetően többször is megszakadt a szalag és volt néhány kényszerpihenő is. Mivel bejárós voltam, ezért nem akartam a későbbi busszal hazamenni, és inkább otthagytam a filmet, és hazamentem. Nagyjából 15 évet vártam arra, hogy megtudjam a végét...


A történet szerint Linda Voss (MG) egy olyan amerikai kém titkárnője lesz, aki nem beszél németül. Ő írja/fordítja a leveleket, valamint néhány "kihallgatáson" is részt vesz. Közben beköszönt a háború, Ed Leland (MD) pedig nemsokára keményebb küldetéseket kap, és otthagyja a nőt, akibe mellesleg szerelmes is lett. Elég sok idő telik el, amire újra találkoznak, és az események végül olyan mederbe folynak, hogy a nő Berlinbe jut, ahol személyesen is megtapasztalhatja a helyi borzalmakat. A küldetés menet közben egy kicsit félrecsúszik, és a nő helyi rokonainak megmentése sem igazán úgy alakul, ahogy azt előzőleg tervezték.

A film nem egy mai darab, de még meg van benne az a feszültség, ami izgalmassá teszi. Nem igazán valami nagy durranás, és a maga idejében sem volt az. Azonban elég jó szórakozást nyújt a háborús filmek kedvelőinek, mégha nem is az akciódúsabb területeken játszódik.

Nincsenek megjegyzések: