2008/09/08

A sötét lovag (The Dark Knight)

A nyár utolsó heteiben sikerült megnéznem ezt a filmet is Évi unokaöccsével, a közelben lévő Campona mozitermében. Mivel elég nagy volt a felhajtás az új Batman alkotásról a megjelenés előtt és után, ezért én is nagy elvárásokkal ültem le a filmet nézni.


Furcsáltam, hogy csak feliratosan vetítik, és sehol sincsen belőle magyar szinkronos. Én magam ugyan tudok és szeretek is olvasni (Évi unokaöccse viszont nem gyorsolvasó művész), de vallom azt a dolgot, hogy moziban elég legyen magára a filmre konctrálni, elmerülni a hangokban, a látványban, de lehetőleg ne romboljuk azzal az élményt, hogy közben még a feliratot is olvassuk. Lehet, hogy az egyik fő elgondolás az volt, hogy mivel képregény még külön jók is beléje a feliratok? Nem tudom... /Most biztok kapok egyesektől egy kis gondolatbeli kövezést, hogy milyen vagyok már, hogy azt sem értékelem, hogy eredeti hangon hallhattam a színészeket. Miért, mi van akkor?/

Megmondom őszintén, hogy a film elején vártam a csodát, hogy vajon mi fog történni, ez is annyira fog tetszeni, mint a kezdődik, vagy talán nem, jogos-e az a magas IMDB pontszám, amivel a mindenkori toplistát vezette? Talán mindezek voltak annak az okozói, hogy nem merültem el annyira a filmben. El kellett telnie vagy fél órának, mikor már teljesen élvezni tudtam az egészet. Nem mintha rossz lett volna, csak nem rántott be teljesen a dolog. A rengeteg helyszín valahogy túl zsúfolttá, és kevésbé összefüggővé tette a filmet.

Vicces, hogy a film főszereplője nem is igazán a címszereplő, hanem sokkal inkább Joker és Harvey Dent volt. Batman/Bruce Wayne szinte eltűnt az egész moziban, néha megjelent az akcióknál, és tette dolgát... semmi extra. Joker szinte egészen hihető idiótára sikerült, de ugyanakkor élvezhető és nem bosszantó karaktere lett az filmnek. Sokan el voltak ájulva Heath Ledger játékától, de én néhol túljátszottnak éreztem. Mindegy, még az is lehet, hogy valami poszt-humusz Oscar díjat fog kapni, amire még azt sem mondhatom, hogy nem érdemelné meg. Mikor volt utoljára, hogy hogy képregénybeli vagy komolytalan szerepért valaki Oscart kapott?

A filmről még annyit, hogy nekem egy picit túlzsúfolt lett, de valahogy bele kellett paszírozni a játékidőbe, ami meg nekem túl hosszú volt. Volt egy pont, amikor azt hittem, hogy vége van, és le lehet zárni, de nem... Még volt fél óra, ahonnan folytatódott a történet. Azt viszont elismerem, hogy óriási alkotás, és még annak is ajánlott, aki nem szereti vagy már csömöre van a képregényekből készített filmektől.

Nincsenek megjegyzések: