2007/08/24

Fracture - Törés

Évivel az előzetest még az Ocean's 13 előtt láttuk, és akkor asszonypajtásom megjegyezte, hogy ezt a filmet megnézné. Megmondom őszintén, én egy picit tartottam tőle, hogy unalmas és elnyújtott lesz. Ezt az érzést szintén erősítete benne amikor megláttam, hogy 112 perc. A film első néhány perce szintén azt sugalta, hogy ez a a film lesz, amit inkább egy kicsit meg kellett volna vágni. Aztán szerencsére kellemesen csalódtam...

A rendezőnek végig sikerült fenntartania a figyelmet, és igazából nem nagyon volt olyan rész, ahol kiestem volna a film nézéséből, és azon vettem volna észre magamat, hogy azon töprengek éppen, hogy most mi az ami, untat a filmben.

Sir Anthony Hopkinsra úgy tűnik, hogy végleg ráragadt Hannibal Lecter alakja, mert most is szinte azt lehet érezni, és hogy ez a mérnök valójában az előbb említett személy egy "butított", kevésbé véres változata. Mivel a felesége megcsalta egy rendőr-nyomozóval, ezért egy nagyon átgondolt gyilkossági terv keretében halálos lövést ad le a nőre. A tett helyszínére, természetesen, a másik férfi érkezik... Tökéletes a kelepce. Innentől fogva a történetbe belekeveredik egy fiatal, feltörekvő ügyvéd, aki próbálja végleges rács mögé jutattni a bűnös mérnököt...

Utólag elgondolkodva a filmen olyan, mintha egy valamivel feszítettebb figyelmet igénylő Columbo-t néznénk. Igazából nem is tudom, hogy miért mozira csinálták, de az tény, hogy Sir Anthony Hopkins-szal akkor is el lehet adni egy filmet, ha a többi szereplő teljesen ismeretlen. Tehát, aki szereti az ügyvédes-nyomozós-picit gondolkodtatós filmeket az nyugodtan nézze meg, de nem feltétlenül moziban.

1 megjegyzés:

Névtelen írta...

Megnéztem a filmet én is, nem rossz! A vége egy picit lehetett volna jobb is, de ettől függetlenül élvezetes. Ez a Hopkins jó színész! Persze én sem moziban láttam...:-)

Andriska