2007/06/28

Vaskabátok (Hot Fuzz)

Sok dícsérő kritikát hallottam és olvastam erről a filmről, úgyhogy úgy gondoltam bepróbálom. Különösen, hogy a 24 2 évadjából már "csak" 6 rész van hátra, és tudom, hogy a héten nem fogjuk tudni befejezni Évivel.

A történet nagyjából arról szól, hogy van egy londoni szuperzsaru, akinek a bűnmegelőzési és bünüldözői statisztikái magasan, mindenkinél jobbak, és közben annyi kitüntetést halmozott már fel, hogy az már a főnökeinek is kényelmetlen volt. Ezért úgy döntöttek, hogy "előléptetik", és elküldték egy olyan faluba, mely többször is elnyerte az év faluja díjat. Megérkezését követően lassan szembesül azzal a ténnyel, hogy kicsivel több dolga lesz annál, mint amire előzetesen számított.

A filmet végig jellemzi az a sajátos brit/angol humor, ami a szigetországból származó filmek sajátja. Ezt a humort azonban véletlenül se keverje senki sem a Monty Python filmekből ismert "angol" humorral, mert az igazából nem is angol humor. Az amerikai filmekhez képest kevésbé volt bugyuta viccekkel fűszerezve, bár a vége elég erősre sikerült. Sajnos a végső részt Évi már "elmélyülten nézte", és úgy vettem ki, hogy ő annyira nem élvezte, mint én (de az is lehet, hogy csak fáradt volt).

A filmet csak ajánlani tudom azoknak, akik belefáradtak az amerikai filmek csöpögős humorába, és valami szórakoztatót szeretnének látni.

Nincsenek megjegyzések: